Koulutuksessa pohdimme syvällisesti myynnin ja myyntitaitojen merkitystä asiantuntijatyössä. Pohdimme asiantuntijapalveluiden myyntiä sekä ostamisen että myyntikeskusteluiden näkökulmista. Pienryhmävalmennuksemme antaa runsaasti tilaa keskustelulle ja muiden osallistujien kokemuksista oppimiselle.
Hyödyt osallistujalle
Koulutuksen jälkeen:
– Ymmärrät myyntitaitojen merkityksen oman asiantuntijatyösi kannalta
– Tunnet palveluiden myyntiprosessin vaiheet
– Tunnistat omat vahvuutesi ja kehittämiskohteesi asiakkaiden näkökulmasta
– Ymmärrät asiakaslähtöisen toimintatavan ja arvomyynnin periaatteet
– Saat asiantuntijapalveluillesi entistä enemmän tyytyväisiä asiakkaita.
Kenelle?
Koulutus on suunniteltu kaikille asiantuntijoille, jotka haluavat kehittää omia myyntitaitojaan.
Kouluttaja:
Yritysvalmentaja Maisa Durchman on asiakaspalvelun, myynnin, sekä niiden johtamisen asiantunteva yrityskouluttaja. Maisalla on jo 15 vuoden rautainen kokemus konsultointi- ja valmennustyöstä lukuisilla eri toimialoilla, sekä myös julkisen sektorin ja teollisuuden kehittämishankkeista: viime vuosina kokemusta on karttunut etenkin apteekkiliiketoiminnoista ja lääketeollisuuden puolelta.
Brikillä Maisa valmentaa niin asiakaspalveluun, myyntiin, ja niiden johtamiseen, kuin myös apteekkiliiketoimintaan keskittyvillä kursseilla. TM Maisa Durchman on lisäksi DISC-valmentaja, sekä ICF-sertifioitu coach, ja positiivinen asenne näkyy myös valmennuksissa. Maisa on itsekin uransa alkumetreillä toiminut yrittäjänä, joten myös käytännönläheisyys ja tekemisen meininki ovat läsnä hänen valmennuksissaan.
Erityisosaamisalueet:
Myynti- ja palveluhenkilöstön kehittäminen • Puhelimessa tehtävän myyntityön tehostaminen • Haastavat asiakastilanteet • Myynnin- ja palvelun johtaminen • Valmentava johtaminen • Motivointi ja motivaation johtaminen • Ihmisten ja tekemisen johtaminen • Tehokas ajankäyttö ja tavoitteellisuus
Tärkeitä käsitteitä työelämässä: motivaatio, ihmislähtöisyys ja kokemus työn merkityksellisyydestä. Humanistina Maisa pitää ihmistaitoja esimiehen, myyjän ja asiakaspalvelijan tärkeimpänä ominaisuutena.
OHJELMA
8:30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
9:00 Tilaisuuden avaus
Myynnin merkitys asiantuntijatyössä
– Asiakkaiden tarpeiden ja oman osaamisen yhdistäminen
– Asiantuntijapalveluiden myymisen taito
– Myyntiprosessi ja asiakkaan ostoprosessi
9:45 Onko tuote kunnossa?
– Mistä oma osaaminen koostuu?
– Substanssi- ja työelämätaidot
– Asiantuntijuus ostajan kannalta
– Oman asiantuntemuksen päivittäminen
Harjoitus: Omien myyntitaitojen arviointitehtävä
10:30 Tauko
10:45 Mitä ajattelen itsestäni ja myyntityöstä?
– Oman identiteetin tarkastelua
– Mikä myyntityössä epäilyttää?
– Myyntityöhön kohdistuvat yleisimmät väärinkäsitykset
– Ammattimaisen myyntityön todellinen sisältö ja merkitys
– Oman mukavuusalueen rajojen ylittäminen
Harjoitus: Oma asenne myyntityötä kohtaan
11:30 Tuote- ja palvelumyynnistä arvomyyntiin
– Tuotemyynti, ratkaisumyynti vai arvomyynti?
– Asiakkaan toiminnan ymmärtäminen
– Asiakasdialogi
– Mitä arvomyynti edellyttää asiantuntijalta?
Harjoitus: Oman myyntiprosessin pohdintaa
12:00 Lounas
13:00 Onnistuneen myyntityön vaiheet
– Oman asiakaskunnan analysointi
– Palvelulupauksen määrittely
– Asiakkaiden löytäminen
– Asiakkaan kohtaaminen
– Aktiivinen kuuntelu ja asiakkaan tarpeiden kartoitus
Harjoitus: Aktiivinen kuuntelu
14:15 Kahvi
14:30 Onnistuneen myyntityön vaiheet jatkuu
– Arvoa tuottavan palveluratkaisun laatiminen
– Ratkaisun esittäminen ja argumentointi
– Vastaväitteiden käsittely
– Hinnan myyminen
– Kaupan päättäminen
– Kertakaupasta pysyväksi asiakassuhteeksi
– Erinomaisen asiakaspalvelun johtaminen
16:00 Valmennuspäivä päättyy
Koulutuspaikka:
Tapahtumatalo Bank, Unioninkatu 20, 00130 Helsinki
Ajankohta:
keskiviikko 04.12.2019
Hinta:
790 euroa /hlö + alv 24 %. Sisältää materiaalin, lounaan ja kahvitarjoilun.
Ilmoittautumisen peruutusehdot:
Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.