fbpx

Palvelumuotoilulla pyritään aina tuottamaan asiakkaille arvoa ja palvelun tuottajalle kilpailuetua. Sitä voidaan hyödyntää olemassa olevan palvelun parantamiseen, uuden kehittämiseen tai jopa aivan uuden liiketoimintamallin luomiseen.

Palvelumuotoilun ABC -koulutuksessa pääset tutustumaan palvelumuotoilun maailmaan ja sen periaatteisiin sekä opit hyödyntämään erilaisia palvelumuotoilun työkaluja omassa työssäsi. Koulutuksessa opit myös asettamaan asiakkaan kehittämisen keskiöön sekä miettimään, millaista arvoa ja millaisen kokemuksen palvelusi tuottaa käyttäjälle.

Koulutuksessa käsitellään
– palvelumuotoilun taustoja ja periaatteita
– palvelumuotoilun prosessi vaihe vaiheelta
– erilaisia palvelumuotoilun työkaluja, kuten empatiakarttaa, story boardia ja palvelupolun rakentamista käytännössä kokeillen
– kuinka palveluita kehitetään kokeilujen kautta


Jotta saat koulutuspäivästä uuden tiedon lisäksi myös konkreettista hyötyä, mietithän ennen tuloasi jo valmiiksi joko
– selkeän, pienen kehittämisen kohteen, johon organisaatiossanne kaivataan uusia ajatuksia tai
– asiakaskohderyhmän, jolle voisi lähteä kehittämään uutta palvelua.

Riittää, että toinen näistä on selkeänä mielessäsi, kun tulet paikalle. Pääsemme siitä koulutuksen aikana eteenpäin!


Kenelle?
Koulutus sopii kaikille palvelumuotoilusta kiinnostuneille ja aiheeseen ensi kertaa tutustuville. Erityisen hyvin se sopii esimiehille sekä henkilöille, joiden työhön kuuluu palveluiden kehittämistä tai asiakastyötä.


Kouluttaja
Strateginen muotoilija Irina Kujanpää tekee julkisella alalla asiantuntijatyötä, ja auttaa yrityksiä ja organisaatioita saavuttamaan itseään suurempia tavoitteita. Hän toimii myös valmentajana palvelumuotoilun, brändäyksen ja innovatiivisen kehittämisen koulutuksissa. Teollisena muotoilijana uransa aloittanut ja sittemmin palvelumuotoiluun ja strategiseen kehittämiseen keskittynyt Irina uskoo, että muotoilun ajattelumallien ja työkalujen avulla kuka tahansa pystyy löytämään työhönsä uusia näkökulmia.

Palautetta aiempien valmennusten osallistujilta:
– “Vahvisti ajatuksia palvelumuotoilusta ajattelutapana.”
– “Sain uutta konkreettista työkalua asiakaslähtöisyyteen.”
– “Kouluttaja oli hyvä puhuja, käytännön esimerkit hyviä.”
– “Kouluttajalla miellyttävä tyyli.”
– “Peruskurssi on selkeä ja tarpeellinen.”
– “Erinomainen ote ja asian hallinta. Hyvä etenemistahti ja vapaan ilmapiirin luomisen taito.”
– “Sain konkreettisia työkaluja ajatusten selkeyttämiseen! Mahtavaa!”
– “Kurssi eteni jouhevasti, pidin keskustelevasta tyylistä.”
– “Kouluttaja oli hyvä fasilitoimaan, selkeä, helposti lähestyttävä.”
– “Oikein hyvä kokonaisuus.”
– “Positiivinen palvelukokemus! 🙂 ”
– “Selkeä opetustapa. Hyvä!”
– “Hyvä peruspaketti ja kertaus aiheesta.”
– “Kouluttaja oli innostunut ja luonteva.”
– “Hyvä katsaus palvelumuotoilun maailmaan.”
– “Kouluttajalla positiivinen asenne, laaja kirjo esimerkkejä. Asiantuntemus näkyy 🙂 “



OHJELMA

08.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
09.00 Koulutus alkaa
10.00 – 10.15 Tauko
11.45 – 12.30 Lounas
14.00 – 14.15 Iltapäiväkahvi
16.00 Koulutus päättyy

Johdatus palvelumuotoilun maailmaan ja mahdollisuuksiin
– Mistä palvelumuotoilussa on kyse
– Palvelumuotoilun historiaa
– Palvelun muotoilu kokemuksena
– Miten palvelumuotoilu eroaa muusta palveluiden kehittämisestä
– Mihin palvelumuotoilua voidaan käyttää ja mitä hyötyä siitä on
– Esimerkkejä muotoilluista palveluista

Palvelumuotoilun periaatteita ja käytäntöjä
– Asiakaslähtöisyys
– Arvon ja merkityksen luominen
– Oikean ongelman löytäminen
– Seikkailu ja serendipiteetti
– Tulevaisuusnäkökulma ja gapit
– Prototypointi
– Skaalaaminen

Prosessin vaiheet
– Palvelumuotoilun prosessikuvauksia
– Prosessin eteneminen vaihe vaiheelta

Palvelumuotoilun prosessi ja työkalut käytännössä
– Oman tai annetun palveluidean kehittäminen palvelumuotoilun prosessin ja työkalujen avulla
– Työkaluina mm. empatia- ja sidosryhmäkartat, lotus blossom, palvelupolku ja service blueprint

Kokeilukulttuuri osana palvelumuotoilua
– Jatkuvan parantamisen malli palvelumuotoilussa


Koulutuspaikka:
Sokos Hotel Presidentti, Eteläinen Rautatiekatu 4, 00100 Helsinki

Ajankohta:
keskiviikko 4.3.2020

Hinta:
697 euroa
/hlö + alv 24 %. Sisältää materiaalin, lounaan ja kahvit.

Ryhmäetuhinta:
Samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 657 euroa /hlö + alv 24 %,
kolme osallistujaa tai useampia: 597 euroa /hlö + alv 24 %

Ilmoittautumisen peruutusehdot:
Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle.

 

Koulutus jo pidetty. Ilmoittautuminen sulkeutunut.