fbpx

Johda keskustelukulttuuria – rakenna luottamusta!

Tärkeämpää, kuin mitä sanot, on MITEN sen sanot.

Työyhteisön keskustelukulttuurin johtaminen on taitolaji, joka vaatii harjoittelua, jossa jokainen pystyy kehittymään hyvästä erinomaiseksi. Lajissa menestyminen näkyy parhaiten yhteistyösuhteiden luottamuksessa, tuloksissa ja tuottavuudessa – niiden vaikuttavuus yhteisön ilmapiirissä ja kulttuurissa.

Vapaa keskustelukulttuuri ei tarkoita, että asiasisältö sanotaan, miten huvittaa.
Viestinnän vaikuttavuus näkyy ilmaisutaidossa: kyvyssä kommunikoida yleisö- ja kuulijalähtöisesti & ymmärryksessä kuulijan tarpeista –> yhteisiin tavoitteisiin pääsemiseksi.

Keskustelukulttuuri on turbulenssissa, kun jokaisella on vain oikeuksia eikä kenelläkään vastuita tai velvollisuuksia. Keskusteluyhteys syntyy parhaimmillaankin vain samanmielisten kanssa. Mihin se johtaa vai johtaako mihinkään?

Älä hukkaa kuulijapotentiaalia!
– Opi ilmaisemaan asiasisältö niin, että jokainen kuulee, ymmärtää ja tunnistaa, mistä puhut.
Keskustelukulttuurin johtamiseen sekä ihmisiä puhuttelevaan viestintään on olemassa prosessi, jossa ilmaisua johdetaan tiedolla, joka näkyy ja kuuluu taidoissa.

Keskustelukulttuurin johtaminen työyhteisössä -koulutuksessa opit, kuinka ilmaisutaito ja sananvapaa keskustelukulttuuri vaikuttavat tuloksiin. Opit johtamaan keskustelukulttuuria, rakentamaan luottamusta ja vaikuttamaan tuloksiin.

Miten sanot sen, mitä sanot. – Opi prosessi, johda keskustelukulttuuria.


Kenelle:
-johtajille
-esihenkilöille
-asiantuntijoille
-henkilöstolle


Hyödyt:
Opit taitoja, jotka auttavat vähentämään hierarkiaa ja konflikteja sekä lisäämään tuottavuutta ja tuloksia yhteistyöhön. Opit rakentamaan luottamussuhteita erilaisten ihmisten kanssa ja johtamaan ihmisiä osallistavaa keskustelukulttuuria omalla esimerkilläsi. Opit prosessin, jolla voit johtaa työyhteisön keskustelukulttuuria.


Kouluttaja:Minja Wahlsten, kouluttaja aiheesta sananvapaa keskustelukulttuuri
Minja Wahlsten on erikoistunut ihmisissä olevan kapasiteetin ja yrityskulttuurin läpivalaisuun, johtamistaitojen uudistamiseen ja viestinnän vaikuttavuuden parantamiseen. Hän on opiskellut ihmisen käyttäytymistä ja sertifioitunut 2016 kansainvälisesti arvostetun, NASA:ssa myös hyödynnetyn, PCM-Process Communication Modelin® valmentajaksi.
Minja yhdistää taitavasti kliinisiä tutkimustuloksia ihmisen käyttäytymisestä, statistiikkaa ajan ilmiöistä ja soveltaa ne tuloksia tuottavaksi toiminnaksi ihmissuhteiden ja johtamisen osa-alueilla. “ Minja puhuu mielellään, mutta mieluiten näyttää, mistä puhuu.”

Palautteita aiemmista koulutuksista:
– Mahtava ilmaisu, esiintyminen ja heittäytyminen eri esimerkkien näyttämisessä.
– Ihanan innostava puhuja. Hyvät käytännön vinkit ja latautuminen tunnelmaan.
– Inspiroiva, ajatuksia herättävä ja miellyttävä esitystapa
– Tilaisuuden parasta antia oli selkeä näkemys johtajuuden ytimestä, joka välttyi kuulijoille. Inspiroivaa!
– I would like to thank you for your mentoring! Your advice have helped to finally let go an old negative experience.
– Kiitos mielenkiintoisesta ja hyvästä koulutuksesta. Harvoin tulee osallistuttua niin mielenkiintoisiin etätilaisuuksiin, että focus kuulijana pysyy koko tilaisuuden ajan- eikä harhaudu sähköpostia selaamaan.
– Kiitos Minja valmennuksestasi. Olet auttanut minua ymmärtämään paremmin itseäni ja erilaisuuttani, suhteessa muihin ihmisiin. Sain hyödyllisiä vinkkejä oman hyvinvointini ja ihmissuhteiden johtamiseen.


Ohjelma

Mitkä kolme osa-aluetta vaikuttavat aina keskustelukulttuurin johtamiseen ja tunnelmaan?

Sananvapauden oikeudet ja ilmaisutaidon velvollisuudet
– kenelle ne keskustelussa kuuluvat?

Hankalat ihmiset ja haastavat tilanteet
– opi skannaamaan tietoa muiden kommunikoinnista ja omasta käyttäytymisestäsi
Tunnelman, keskustelun ja yhteistyösuhteiden johtaminen on taitolaji, jonka voi oppia.
– Mitä se vaatii?

Miten keskustelukulttuuri vaikuttaa työhyvinvointiin, sentimenttiin ja toimintakykyyn?
– Statistiikkaa ja numeroita

Mitä sinä voit tehdä vai mitä sinä haluat tehdä?
– Tärkein työkalusi onnistuneen keskustelukulttuurin johtamiseksi.

Ihminen on kuin piano – soittotaito ratkaisee, mihin instrumentti taipuu, kuinka se kuulijaa resonoi
– oletko valmis hiomaan taitojasi?

CTA- call to action
– työkaluja ihmisiä inspiroivaan ja tuottavaan keskusteluun.

Aikaa keskustelulle


Aikataulu 

08:30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
09:00 Koulutus alkaa
noin 10:30 Lyhyt tauko
12:00 Koulutus päättyy
12:00 Lounas ja verkostoitumismahdollisuus


Koulutuspaikka:
Tapahtumatalo Bank, Unioninkatu 20, 00130 Helsinki

Ajankohta:
keskiviikkona 31.10.2023 klo 9.00–12.00

HUOM. Early Bird – nopean ilmoittautujan etu:
– 100 euroa hinnasta pois, kun ilmoittaudut viimeistään 1.10.2023

Osallistumismaksu:
497 euroa / hlö (+ alv 24%). Hintaan sisältyy myös koulutuspäivän lounas ja kahvitarjoilut.

Ryhmäetuhinnat:
samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 457 euroa / hlö (+ alv 24%),
kolme tai useampi osallistujaa: 397 euroa / hlö (+ alv 24%).

Laskutus tapahtuu, kun koulutuksen toteutuminen varmistuu.

Bonus:
Saat koulutuksesta todistuksen.

Myös tiimi- sekä yritys- ja organisaatiokohtaisena, pyydä tarjous!


Ilmoittautumisen peruutusehdot:
Jos osallistuminen perutaan myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua, veloitetaan 50% koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.

 

Koulutus jo pidetty. Ilmoittautuminen sulkeutunut.